מפתח שנתקע במנעול המנעולן שלך פורץ מנעולים בתל אביב

3 שיטות לשחרר מפתח שנתקע בחור המנעול

לכולנו יש ימים מוצלחים פחות, ימים בהם הבוס מעצבן אותנו, הראש כואב וכל הרמזורים אדומים ובימים כאלו כל מה שאנחנו רוצים זה להגיע הביתה, לחלוץ נעליים ולהתרווח על הספה, ואז כשאנחנו כבר מגיעים הביתה ומכניסים את המפתח למנעול, אנו לא מצליחים להוציא אותו ולפתע מגלים שאנחנו תקועים מחוץ לבית שלנו. עד כמה שהתסכול גדול, להילחם במפתח ולנסות להוציא אותו בכוח יכול להוביל לנזק גדול יותר מהקיים, לכן כדאי להבין שבדרך כלל מפתח שנתקע במנעול הדלת יכול להעיד על כך שישנו חלק רופף במנעול, בעיה במפתח חדש או בעיה במפתח שחוק וישן, ויש כמה דברים שאפשר לנסות לעשות שאולי יעזרו לכם להוציא את המפתח הסורר מהמנעול.

שיטה מס 1: הזזה שיטתית של המפתח בתוך חור המנעול

חור המנעול שאליו אנו מכניסים את המפתח, הוא רק חלק קטן מכל מנגנון הנעילה, ישנו החלק בצילינדר אשר מקיף את חור המנעול אליו נכנס המפתח, כאשר חלק זה של הצילינדר רופף הוא יכול לנוע בתוך הצילינדר ולמנוע מגופי הסיכה להתכווץ, דבר אשר מקשה מאוד על נעילת הדלת ועל הוצאת המפתח מהמנעול.

ניתן לנסות לפתור את בעיית המפתח שנתקע במנעול על ידי דחיפה של המפתח פנימה עד היכן שאפשר, לאחר מכן יש לסובב אותו למיקום המדויק שהוא היה בו כשהכנסתם אותו לחור המנעול, המיקום הראשוני הוא המיקום הנכון שבו הסיכות צריכות להיות בכדי להתיישר עם הצילינדר, השלב הבא, לאחר שהמפתח הוכנס פנימה עד הסוף וסובבתם אותו לעמדת המוצא, הוא ללחוץ בעזרת קצה האצבע על פני השטח של הצילינדר, זהו החלק בצילינדר אשר מקיף את חור המנעול ובעזרת היד השנייה למשוך את המפתח החוצה.

שיטה מס 2: שימון המנעול

אם לא הצלחתם לשחרר את המפתח שנתקע במנעול בשיטה הראשונה שהוצגה כאן, ככל הנראה הבעיה לא היתה נעוצה ברפיון של חלק בצילינדר. פעמים רבות כאשר המפתח נתקע בתוך חור המנעול, הבעיה נעוצה דווקא במפתח עצמו ולא בחור המנעול, בכדי להצליח להוציא את המפתח, נוכל להיעזר בחומר סיכה כלשהו כמו
WD-40, כמובן שכאשר המפתח תקוע בתוך חור המנעול קשה להחדיר את חומר הסיכה, רוב חומרי הסיכה אשר מסופקים היום בחנויות ייעודיות, מגיעים עם קשית זעירה שמאפשרת השפרצת שמן לחריצים מזעריים, דבר אשר מאוד עוזר להשתמש בשמן בצורה נכונה.

את הקשית יש להחזיק ממש מעל המפתח אשר תקוע במנעול ולכוון את הקצה שלה אל חור המנעול, לאחר שמשפריצים את הכמות הנחוצה מניעים את המפתח בעדינות מלמעלה למטה, כך השמן מצליח לחדור ולהיכנס לכל האזורים הבעייתיים הן במפתח והן בצילינדר, וניתן לשלוף את המפתח. כמובן שאם הבעיה היתה במפתח, מומלץ לאחר מכן לשמן אותו עוד או ללכת לבעל מקצוע העוסק בתיקון מנעולים ומפתחות שיסדר את המפתח עבורכם.

שיטה מס 3: כשמצב ממש גרוע

אם כבר ניסיתם את שתי השיטות הראשונות והמפתח עדיין נשאר תקוע ההמלצה היא להזמין איש מקצוע, מנעולן מוסמך שיגיע, ישחרר את המפתח מהמנעול ויאפשר לכם להיכנס הביתה, להרים את הרגליים ולנוח, אם בכל זאת תמשיכו לנסות ותפעילו כוח, סביר להניח שבמוקדם או במאוחר, המפתח ישבר ויתקע בחור המנעול וכשזה יקרה כבר יהיה הרבה יותר קשה לפתור את הבעיה מאשר אם זה היה סתם מפתח שנתקע במנעול, ובכל זאת לפני שתזמינו מנעולן בתל אביב, גם במקרה שהמפתח נשבר בתוך המנעול יש עוד משהו קטן שניתן לנסות לעשת בעצמכם.

שוב, הדבר הראשון שיש לעשות במקרה שהמפתח נשבר בתוך חור המנעול הוא לשמן את חור המנעול בעזרת חומר סיכה כדוגמת WD-40’, לאחר מכן, בעזרת חולץ מיוחד (ניתן לרכוש בחנויות לחומרי בניין וכלי עבודה) אשר יש בקצהו מעין צבת, יש לנסות לתפוס את החלק שכן אפשר לראות מהמפתח ולמשוך אותו אליכם. כמובן שהוצאתו של מפתח שבור מחור המנעול דורשת טכניקה ולא תמיד מצליחים מיד, ולפעמים המצב הוא שחתיכת המפתח שנשברה ונשארה בחור המנעול היא מאוד קטנה ואין גישה אליה.

בין אם המצב מאפשר פתרון עצמאי לבעיה ובין אם עליכם להזמין פורץ מנעולים שיפתור את בעייתכם, חשוב לוודא לאחר מכן שלא נגרם נזק קריטי למנעול ולצילינדר, והבית מאובטח מספיק בכדי שתוכלו להיכנס אחרי יום עבודה ולהתרווח על הספה ללא חששות.

דילוג לתוכן